Affiliate Marketing Nedir E-ticarette Nasıl Fayda Sağlar
Affiliate Marketing Nedir E-ticarette Nasıl Fayda Sağlar ile alakalı içeriğimize hoş geldiniz. Affiliate marketing, e-ticaret ya da internet üzerinden yapılan ürün ve hizmet satışlarının bir tür performans pazarlaması yöntemi. Bu pazarlama yöntemi, para kazanmak isteyen geniş ağa sahip kişiler ile markaların yaptığı iş birliği sayesinde oluşuyor. Ürün ve hizmetlerin farklı kanallarla yayılması sonucunda markaların satış gelirlerinin artmasını sağlıyor.
Satış potansiyelini hayli artıran bir yöntem olduğu için özellikle pazar yerleri tarafından sıkça tercih ediliyor. Instagram’da sürekli karşılaştığımız “yukarı kaydırarak siz de satın alabilirsiniz” cümlesi de bunun en güncel örnekleri arasında.
Bu nedenle yazımızda affiliate marketing’in e-ticaretteki faydalarından bahsedeceğiz. İlk olarak “Affiliate marketing’in anlamı nedir?” sorusunu yanıtlayarak başlayalım.
Affiliate Marketing Ne Demek, Nasıl Yapılır?
Affiliate kelimesinin Türkçe karşılığı “ortaklık kurma” olarak karşımıza çıkıyor. Satış ortaklığı anlamına gelen bu pazarlama türünde, yapılan iş birliğiyle birlikte doğrudan satış yapmak hedefleniyor.
Affiliate marketing sisteminin satın alma döngüsü şu şekilde işler: Hizmet ya da ürün tanıtımını yapan kişi ya da şirket; yalnızca beğendiği bir ürünü arar, deneyimler, ardından o ürünü tanıtır. Bize doğal bir tavsiye yöntemi gibi görünse de aslında bu bir reklamdır. Şayet tanıttığı ürünü satın alan olursa tanıtımı yapan kişi, gerçekleşen her satıştan komisyon elde eder, hediye alır ya da promosyon hakkı kazanır. Marka da böylece ürünlerini farklı kanallarda görünür kılar ve satışı artırır.
E-ticarette Nasıl Fayda Sağlar?
Satış ortaklığı sistemi, son zamanlarda (influencer, blogger, vlogger vs. gibi) geniş kitlelere sahip olanların internetten para kazanma yöntemi olarak tercih ettikleri bir alan. Bu sistem sadece satış ortağına değil, ürünlerin satışıyla birlikte markaya da oldukça fayda sağlıyor. Eğer bir e-ticaret siteniz varsa ve kâr marjını artırmak istiyorsanız bu sistem sizin için uygun olabilir.
Ayrılan reklam bütçesinin direkt olarak karşılığı alınır. Çünkü satış yapılmadığı sürece herhangi bir ücret ödemezsiniz. Yani satılan ürün başına bir ödeme yaparak ya da promosyon/hediye gibi seçenekler sunarak çalışabilirsiniz. Çalıştığınız gruplara da size sağladıkları faydaya göre farklı ücretlendirme seçenekleri oluşturabilirsiniz.
Sadece tek bir ürünün değil, markanın reklamı da yapılmış olur. Ürün ya da hizmetinize yönlendirilen tüketici, marka olarak sizi de tanıma fırsatı bulur. Ürünlerle ilgili yapılan incelemeler ve yorumlar olumlu geri dönüş sağlar.
Daha geniş pazara erişim sağlanır. Markaların yaptığı reklamlardan ziyade ürünün tüketicisinin birebir kullanıp önermesi satış için hayli etkili oluyor. Öneren kişinin kitlesinin genişliği ve ilgili olması da geleneksel yöntemlerle erişilemeyen tüketiciyi bir anda yakalıyor. Burada önemli olan kısım ise tanıtım yapılan kitlenin markanızla ne kadar ilgili olduğunu bilmek.
Yapılan pazarlamanın sonuçları ölçümlenebilir. Yazımızın başında da bahsettiğimiz gibi bu tanıtım modeli bir performans pazarlaması çeşidi. Dijital kanallar üzerinden yapıldığı için analiz yapılmasına ve ölçümlenmeye açık bir yöntem. Sonuçlar üzerinden analiz yaptığınız zaman hangi ürünlerin hangi kanallardan daha çok talep gördüğünü öğrenebilirsiniz. Bu duruma bağlı olarak ortaklıklarınızı değerlendirebilir ve yeni satış planları çıkarabilirsiniz.
Bu bilgiyle birlikte yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Agile Marketing’in E-ticaret Siteleri Açısından Faydaları yazımıza geçebilirsiniz.
Affiliate Marketing Nedir E-ticarette Nasıl Fayda Sağlar ile alakalı içeriğimizin sonuna gelmiş bulunmaktayız. Google baz alarak sitemizde arama yapabilirsiniz.