Influencer ve Reklam İlişkisi

Home - Genel - Influencer ve Reklam İlişkisi
influencer ve reklam iliskisi
5 Şubat 2022

Influencer ve Reklam İlişkisi

Influencer ve Reklam İlişkisi ile alakalı içeriğimize hoş geldiniz. Sosyal medyayı aktif bir şekilde kullanarak, büyük bir kitleye hitap eden ve gün içerisinde sürekli paylaşım yaparak birçok kişiyi etkileyen çok takipçili ve popüler sosyal medya kullanıcıları, Influencer olarak adlandırılır. Etkileşimleri ve görülmeleri oldukça fazla olan bu bireylerin, gün içerisinde sergiledikleri davranışlar, gezdikleri yerler ve satın alıp tavsiye ettikleri ürünler, büyük bir kesim tarafından tercih edilerek aynı şekilde hayatlarına dokunmaktadır. Influencer olmak için sosyal medya hesabındaki takipçi sayısının fazla olması, ve paylaşılan birçok şeyin izlenme ve görünürlüğünün fazla olması şartı aranır. Bu bireylerin, daha çok kişiye ulaşma ve seslerini duyurmaları daha kolay bir hal alır.

Influencer Neden Reklam Yaparlar?

Influencer ve reklam ilişkisi, büyük bir kesimin merak ettiği konular arasında yer alır. Son zamanlarda büyük bir gelir kapısı haline dönüşen sosyal medya, e ticaret ve pazarlama sektöründe yer alan bireylerin de fazla kazanç elde etmelerine olanak sağlamıştır. Bu durumu ilerleten ve ürünlerinin satışını arttırmak isteyen marka ve firmalar, takipçi sayısı fazla olan ve oldukça popüler olan birçok Influencer ile çalışmaya başlayarak ürünlerini daha fazla  kişiye tanıtmayı, böylelikle ürünlerin satışını arttırmayı hedeflemişlerdir. Bu noktada oldukça başarılı olan Influencertopluluğu, takipçi kitleyi etkileyerek reklamın en iyi halli olanı yaptıkları takdirde bu durum hem kendilerinin, hem de markanın bilinirliğinin artmasına ve ürünlerin yok satmasına kadar fayda sağlamaktadır.

Influencer Reklam Yaparak Ne Kadar Kazanır?

En bilindik ve tanınmış birçok marka, ürünlerinin tanıtımını yapmak için binlerce hatta milyonlarca takipçisi bulunan bireylere teklif gönderir. Genellikle tanıtacağı ürünü ücretsiz veya hediye olarak gönderen firma, Influencer dan o ürünü takipçilerine tanıtmasını ister. Satışın Influencer dan kaynaklı olarak  artması, markanın potansiyelinin büyümesine büyük ölçüde katkı sağlar. Genellikle reklamını yaptıkları ürün veya hizmet için link veren Influencerlar , takipçilerinden bu linke tıklamalarını ve alışveriş yapmalarını isterler. Bireylerin o link üzerinden alışveriş yapmaları veya herhangi bir hizmeti satın almaları, Influencer ve markaya ciddi miktarda yarar sağlayabilmektedir. Bu aşamada Influencer’ın  reklamını yaptığı ürünü gerçekten kullanıyor olması ve fazla yararlı bulduğu için ürünü takipçilerinin anlayabilecekleri ve etkilenebilecekleri en iyi şekillerde tanıtması da ürün veya hizmetin daha hızlı ve kolay tercih edilmesini ve ürüne olan yönelimin daha fazla olmasını da beraberinde getirir. Influencer ve Reklam İlişkisi ile alakalı içeriğimizin sonuna gelmiş bulunmaktayız. Google baz alarak sitemizde arama yapabilirsiniz.

Tanışmak için sabırsızlanıyoruz

Villakent Mahallesi, 5200 Sokak
No: 120 Menemen / İzmir
İletişim