30 Kasım 2022
Trendyol Affiliate Sisteminde Komisyon Değişiklikleri
30 Kasım 2022 tarihi itibariyle Trendyol Affiliate sistemi içerisinde bir takım değişikliklere gidilmiştir.
Bunlardan önemli olanları Trendyol Yemek komisyonları kaldırılmıştır, Link dışı komisyon oranları kaldırılmıştır ve Influencer hediye kuponlarıda artık Marka işbirliği kazançlarına göre verileceği bildirilmiştir.
Trendyol tarafından Infleuncerlara gönderilen bilgiler şu şekildedir.
7 Temmuz 2022 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanan 6563 sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun’a uyum sürecinde, pazarlama/reklam faaliyetlerimizi yasayla gelen düzenlemelere uygun hale getirmek durumundayız. Bu kapsamda influencer programımızda yaptığımız değişiklikleri seninle paylaşmak istedik.
1) Trendyol Affiliate Komisyon Modeli
Trendyol Affiliate Programı kapsamında her gün takipçilerine ilham olacak içerikler yaratırken ne kadar emek verdiğini, değerli vaktini ayırarak binlerce ürün ve markayı deneyimlediğini biliyor ve ekosisteme katkın için öncelikle teşekkür ediyoruz.
Yasanın belirlediği sınırlar içinde kalabilmek adına 1 Aralık 2022 itibarıyla;
- Trendyol affiliate link dışı kazanç modelini kaldırıyoruz. Link içi %15* komisyon oranımızda ise bir değişiklik bulunmuyor. Ek olarak bu yıl hayata geçirdiğimiz Komisyonlu Marka İş Birliği modelinde link dışı %5 komisyon oranı devam ediyor.
- Trendyol affiliate linklerinden verilen bir siparişten elde edilebilecek maksimum komisyon tutarını da 150 TL olarak belirliyoruz. Mevcutta link içi bir siparişten ortalama 14,5 TL komisyon elde edildiği için ekosistemin çok küçük bir kısmının bu kuraldan etkilenmesini bekliyoruz.
Influencerlarımızın değişikliklerden minimum etkilenmesi için Komisyonlu Marka İş Birliği modelimizde %5 komisyon oranı ile link dışı kazanç elde etmeye devam edeceksin. Ayrıca bir siparişten herhangi bir üst sınır olmadan kazanç sağlayabileceksin.
*Elektronik kategorisi link içi komisyon oranı %2 olarak devam ediyor. Ancak 1 Aralık 2022 itibarıyla cep telefonu satışlarından komisyon elde edilmeyecek. Mevcutta olduğu gibi Destek Ürünleri ve Altın-Sarrafiye kategorilerindeki ürün satışlarından da komisyon kazancı hesaplanmayacak.
Trendyol affiliate modelinde uygulanan güncel komisyon oranlarını linkte bulabilirsin.
2) Aylık Trendyol Collection Kuponları
Ay başında tanımlanan Trendyol Collection kuponları artık Komisyonlu Marka İş Birliği cirona göre belirlenecek. Kupon hakediş hesaplaması yapılırken bir önceki ay Komisyonlu Marka İş Birliği paylaşımlarından gelen link içi + link dışı toplam ciron dikkate alınacak. Bu uygulama kapsamında Ocak kuponları Aralık’ta gerçekleşen Komisyonlu Marka İş Birliği cirona göre tanımlanacak.
Ocak’ta tanımlanacak kuponlar için uygulanacak barem ve tutarları linkte görebilirsin.
Not: Yeni sistemde kupon barem ve tutarları aylık olarak belirlenip her ay sonu mail üzerinden duyurulacak. Örneğin Şubat’ta tanımlanacak Ocak kuponunun detayları için 31 Aralık’ta ayrı bir mail iletilecek.
3) Trendyol Yemek
1 Aralık 2022 itibarıyla Trendyol Yemek affiliate modelimizi sonlandırıyoruz. Bu tarihe kadar yapılan Trendyol Yemek affiliate paylaşımlarından elde edilen kazançlar, mevcut kazanç modeli ile hesaplanarak Influencer Paneli’nde görüntülenebilecek.
4) Influencer Segment Kuralları
Aralık itibarıyla segmentasyon hesaplamasına Komisyonlu Marka İş Birliği'nden getirdiğin link içi ciro ve ziyaretçiler de dahil edilecek. Böylece Komisyonlu Marka İş Birliği paylaşımlarını artırarak üst segmentlere geçme fırsatın olacak.
Segment baremlerinde ise herhangi bir değişiklik yapılmayacak. Aralık ayı segmentin Kasım’da Trendyol affiliate ve Komisyonlu Marka İş Birliği linklerinden gelen toplam link içi ciro ve ziyaretçi metrikleri dikkate alınarak yine linkteki baremlere göre belirlenecek.
Trendyol affiliate ve Komisyonlu Marka İş Birliği'nden gelen toplam link içi cironu ve ziyaretçi adedini Aralık ayı içinde Influencer Paneli > Raporlarım > Genel Sonuçlar alanından takip edebileceksin.
Not: Her ay başında kişilerin bir önceki ay performansına göre yeni segmentleri belirlenecek. Yukarı veya aşağı yönlü tüm değişimler aylık olarak gerçekleştirilecek.