Youtube Algoritması Nasıl Çalışır?

Youtube’da içerik üreten birçok kişi, videolarının daha fazla izlenebilmesi için algoritma sistemini öğrenmek istiyor. Bu yazıda Youtube algoritmasının tam olarak nasıl çalıştığına detaylıca değineceğiz.

 

Algoritma Nedir?

Bir problemi çözmek ve sonuca ulaştırmak için oluşturulan sistemdir. Tasarlanan bu yapının amacı, problemleri gidermek için birtakım elemanları kullanmak olacaktır.

Örneğin; Youtube’da videolarınızın insanların önüne çıkmaması bir problem niteliğinde olmakla birlikte, videolarınızın insanların karşısına çıkabilmesi için geliştirilen sistem bir algoritmadır.

 

Youtube Algoritması Nasıl Çalışır?

Birçok elemana bağlı olarak çalışan Youtube algoritması oldukça gelişmiş bir yapıya sahiptir. Youtube algoritmasının bağlı olduğu elemanlar şunlardır;

  • Gösterim Tıklama Oranı
  • Ortalama Görüntüleme Süresi
  • Beğeni Oranı ve Yorum Sayısı
  • İçeriğin Türü
  • İçeriğin Seo Uyumu

Youtube algoritması içerik üreticilerinin videolarını öne çıkartırken bu 5 maddeyi ele alır. Peki, bu maddeleri tam olarak tanımlamak gerekirse;

 

Gösterim Tıklama Oranı Nedir?

Yüz kişiden kaç kişinin videonuza tıkladığını anlatan veridir. Bu oranın %1 – %5 seviyelerinde olması videonuzun kötü bir performans gösterdiğini anlatır. Eğer oran %5 ve üzerindeyse Youtube sizi dikkate alır ve algoritmanın videolarınızı daha fazla öne çıkarmasına izin verir.

 

Ortalama Görüntüleme Süresi Nedir?

İzlenme süresinin görüntüleme sayısına bölünmesi sonucu ortaya çıkan veridir. İçeriğiniz %80 ve altında bir görüntüleme süresi oranına sahipse bu kitlenizi videoda yeterince tutamadınız anlamına gelir ve Youtube bunun sonucunda videonuzun fazla miktarda izlenme almasına izin vermez. Bu oranın yukarısına ne kadar çıkabilirseniz Youtube algoritmasında bir o kadar önem kazanırsınız.

 

Her ne kadar bu iki faktörün yeterli olduğu sanılsa da beğeni oranı ve yorum sayısı algoritmanın çalışma şekline doğrudan etki eder. Etkileşim dediğimiz bu olay, videonuzun izlenme almasının temel yapı taşıdır.

 

İçeriğiniz, popülerlik seviyesine göre değer görecektir. Youtube algoritması kullancılarının izledikleri video konuları belirler. Daha sonra bu konuları içeren videoları önlerine çıkartır. Aslında sistemi yöneten kişiler kullanıcılardır.

 

Bir diğer önemli başlık içeriğinizdeki ögelerin (video başlığı, açıklamalar ve etiket kullanımı) birbirleri arasında ne kadar uyumlu olduğudur. Seo uygunluğu diyebileceğimiz bu durum video başlığınız, açıklamalarınız ve etiketlerinizin ne kadar örtüştüğüyle ilgilenmektedir. Her üç yerde de aynı noktalara değinmek oldukça önemli bir noktadır.